Voir les messages sans réponses | Voir les sujets actifs Nous sommes le 05 Mai 2025 20:07

Répondre au sujet  [ 94 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5  Suivante
 Primal Fear - New Religion 
Auteur Message
Crimson Idol

Répondre en citant le message
Devil's Ground, t'as pas aimé ? Il préfigurait Seven Seals, dans un sens.

27 Mar 2007 22:57
Ce mec a floodé, je l'ai vu !

Ben je ne sais plus si je l'ai écouté celui-ci, mais ceux que j'ai entendu ne m'ont pas donné envie de m'intéresser au reste. C'est l'avant dernier je suppose ?

27 Mar 2007 22:59
Crimson Idol

Image

Il est moins speed, un peu plus fin que les autres, avec un Scheepers plus subtil et quelques orchestrations. Mais il est clairement pas du niveau de Seven Seals. C'est une sorte de brouillon. Ils cherchaient à évoluer.

27 Mar 2007 23:02

Je m'y pencherais, mais je suis assez sceptique par avance vu mes expériences précédentes !

Ce matin je me suis remis Seven Seals, quel plaisir, toujours aussi top. Et ce que j'aime c'est la diversité de cet album qui, en plus de fournir une jolie panoplie de tueries sauvages, propose des morceaux moins communs à la Sevens Seals, Diabolus ou Carniwar.

28 Mar 2007 7:46
Long Distance Runner

... Et il s'appellera New Religion. Sortie prévue le 31 août.

German power metallers PRIMAL FEAR have set "New Religion" as the title of their new album, due on August 31 via Frontiers Records. The complete track listing for the CD is as as follows (in no particular order):

01. New Religion
02. Drenched In Blood
03. The Curse Of Sharon
04. Face The Emptiness
05. Too Much Time
06. Every Time It Rains (feat. EPICA's Simone Simons)
07. Burning Bridges
08. Psycho
09. World On Fire
10. The Man (I Don't Know)
11. The Darkness
a. Fighting The Darkness
b. Darkness II
c. (Reprise)'

Guest musicians on the album include Magnus Karlsson (STARBREAKER, ALLEN/LANDE), Kai Hansen (GAMMA RAY, ex-HELLOWEEN) and Simone Simons (EPICA)

Trust - Promesse Osée

12 Avr 2007 22:33

Que c'est loin... zont intêret à réussir leur coup !

16 Avr 2007 8:25
Crimson Idol

Henny Wolter revient (il jouait sur Nuclear Fire et Black Sun).

Yes, after a long discussion about the future of Primal Fear, we've decided to bring Henny Wolter back to the band. After a four year break, Henny takes over the guitar duties together with Stefan Leibing, who played most of the guitars on the new album "NEW RELIGION".

We decided us against a brandnew face, because Henny is back ready & smoking. Henny's departure 4 years ago was in a very friendly way and the guys stayed in contact during his abscence. Henny did a fantastic job on the new Primal Fear recordings and the following SINNER tour. We are proud to have the riff master from Hannover back in our ranks! Henny will make his comeback with the band on the next show on June 30th in Germany. Welcome Back, Henny!

Et le groupe a tourné un joli clip devant des gros écrans pour les titres Sign of Fear et Fighting the Darkness :

Image
Image
Image

23 Mai 2007 22:39
Long Distance Runner

Dommage Naumann semble être un gros songwriter du groupe. Je lui attribue une bonne part dans la réussite de Seven Seals.

Trust - Promesse Osée

23 Mai 2007 22:58
Crimson Idol

Il a pas mal composé pour New Religion. Il est parti au début de l'enregistrement.
On aura droit à ses morceaux sur l'album. C'est toujours ça.

23 Mai 2007 23:02
Skeleton In The Forum

J'arrive pas à remettre la main sur la source, mais il parait qu'en plus de Fighting the Darkness, on trouverait 2 autres morceaux qui frôleraient les 10 minutes.

Je doute un peu de leur capacité à rester intéressant sur des durées aussi longues, quand même... J'ai peur qu'ils soient frappés du Syndrome J'empile-mes-idées-et-en-avant-Guingamp, appellé aussi syndrome The Blackening.

@TAOM : Et les albums pré-Seven Seals, t'en penses quoi ?

Qu'est ce que j'entends là : en avant guingamp!!! Yeahhhh! :D

24 Mai 2007 21:16
Crimson Idol

-Le titre Sign of Fear pour lequel ils ont tourné le clip évoqué plus haut n'est pas un inédit, mais le nom définitif du morceau Drenched in Blood.

-La sortie de l'album serait repoussée au 24 Septembre (non, TAOM, lâche ce couteau !).

24 Juin 2007 13:55

Remarque, si ça le rend encore meilleur... :D

25 Juin 2007 8:42

http://www.frontiers.it/Default.aspx?tabid=85&pl=P

29 Juin 2007 18:57
Profil Site Internet
Crimson Idol

Et encore cette saloperie d'aigle. En gros, c'est exactement le même dessin que sur Seven Seals, sauf qu'il y a du feu...

Pas d'infos sur la tracklist définitive, la durée et le style des morceaux, toussa ?
Je lui allé voir leur site, ça fait plus d'un mois qu'il n'y a aucune news...

29 Juin 2007 19:09

New Religion" track listing:

01. Sign Of Fear
02. Face The Emptiness
03. Everytime It Rains
04. New Religion
05. Fighting The Darkness:
a) Fighting The Darkness
b) The Darkness
c) Reprise
06. Blood On Your Hands
07. The Curse Of Sharon
08. Too Much Time
09. Psycho
10. World On Fire
11. The Man (That I Don't Know)

29 Juin 2007 19:20
Profil Site Internet
Long Distance Runner

Tu charries noise, t'aurais pu poster le texte promo.

PRIMAL FEAR started the songwriting for their new CD in October 2006 and the recording began shortly later, at the House Of Music studio with engineer and co-producer Charlie Bauerfeind (BLIND GUARDIAN, SAXON, HAMMERFALL) and longtime producer and band member Mat Sinner.

"I really feel electrified," says Sinner. "I never had such a feeling since the release of the first PRIMAL FEAR album in 1998. We never worked harder on an album before," while singer Ralph Scheepers adds, "'New Religion' is definitely the start of a new chapter in the history of PRIMAL FEAR. The fact we've signed with a new record company and bringing back our good friend Henny Wolter into the band sets more energy free than the launch of a rocket. The band is in the best mood since many many years! Can't believe that? Listen to the album!"

The album proves once again that Randy Black is one of the world's top drummers and singer Ralf Scheepers delivers the most exciting and outstanding vocal performance of his career. Most of the guitars were played by Stefan Leibing. STARBREAKER and ALLAN/LANDE producer/guitarist Magnus Karlsson helped out with two stunning guitar solos prior to Henny Wolter rejoining the band and recording more lead and rhythm guitar for the CD.

EPICA's lead singer Simone Simons was invited to studio to sing the first duet in PRIMAL FEAR recording history, on the song "Everytime It Rains". The band worked on the mix at the Galaxy Studio in Belgium with award-winning engineer Ronald Prent (RAMMSTEIN, IRON MAIDEN, MANOWAR). Mat Sinner states: "We are totally satisfied about the result and the final sound. Ronald did a great job. In my view, 'New Religion' sounds more powerful than the predecessor, even you can hear every single tone crystal clear."

The song "Fighting The Darkness" is divided into three different sections: the first part "Fighting The Darkness" is, according to Mat Sinner, "the best sounding tune the band has released so far," followed by a huge instrumental "The Darkness" and a "Reprise".

"The real metal songs like 'Sign Of Fear', 'Blood On Your Hands' and 'New Religion' are sounding 100% like PRIMAL FEAR, but still different" explains Mat Sinner. "I really love the vibe and that I feel a progress in our work, that there is still space for a new step into creativity. Even the fast, but very melodic tracks like 'Face The Emptiness' and 'The Curse Of Sharon' sounding fresh, new and exciting!"

Two video clips were produced — for "Fighting The Darkness" and "Sign Of Fear" — which are included in the album's limited digipack edition ipak. In Ralph Scheepers' words: "'Sign Of Fear' shows the powerful side of PRIMAL FEAR in a raging performance clip, while 'Fighting The Darkness' is more like acting on a crime scene. After the night shot of 'Sign Of Fear' until 5 AM in the morning, we were all tried to death, but the concept of 'Fighting The Darkness' was such a great challenge for everyone, we really gave more than 200% to look and act good."

Mat Sinner states: "We will start our tour in the U.S. this time and co-headline the ProgPower USA festival in Atlanta. For the first time, we will perform a bunch of songs from the new album on stage! Then we will embark on a double headliner tour together with our friends of U.D.O. through Europe, plus a yet undecided special guest. In December we will tour Japan and Korea, plus some more Xmas shows in Europe. Then we're working on dates in South America, the U.S. and Canada for early 2008!"

Et puis les extraits.

Encore une fois quand même con qu'ils aient perdu Naumann.

Trust - Promesse Osée

29 Juin 2007 23:42
Crimson Idol

The song "Fighting The Darkness" is divided into three different sections: the first part "Fighting The Darkness" is, according to Mat Sinner, "the best sounding tune the band has released so far," followed by a huge instrumental "The Darkness" and a "Reprise".

Ca sent les 3 titres indépendants collés ensemble, un peu comme Rage avec Tribute to Dishonour... :hmm:

Citation:
"The real metal songs like 'Sign Of Fear', 'Blood On Your Hands' and 'New Religion' are sounding 100% like PRIMAL FEAR, but still different"

Faudrait savoir...

Citation:
there is still space for a new step into creativity (...) sounding fresh and new

On parle bien de PF, là ?

Citation:
Encore une fois quand même con qu'ils aient perdu Naumann.

On sait vraiment ce qu'il s'est passé ? Il est parti où ils l'ont lourdé ?

29 Juin 2007 23:52
Long Distance Runner

Pour le dernier point je ne sais pas vraiment. Il venait juste de revenir le gaillard, contribue à Seven Seals et se barre. Dans le même temps il enregistre l'album de Sinner. Bien zarb comme affaire.

Pour tes autres quotes, que veux-tu, faut bien attirer l'auditeur avec les arguments qu'on peut. Mais le "The real metal songs like 'Sign Of Fear', 'Blood On Your Hands' and 'New Religion' are sounding 100% like PRIMAL FEAR, but still different" est très bon, faut bien avouer. Manquait plus que le "ou pas".

Trust - Promesse Osée

29 Juin 2007 23:59
Crimson Idol

Par contre, on échappe au fameux "The heaviest thing we've ever done", c'est toujours ça.

Pour Naumann, et si c'était une question de style ? Les albums de Sinner sont plus "rock" et un poil plus fins que PF, et c'est le cas aussi pour Seven Seals.

Il avait déjà quitté le groupe après Jaws, je crois. Scheepers et Leibing avaient déclaré qu'une des raisons était qu'il était pas super-fan du Heavy de bûcheron pratiqué à l'époque.

30 Juin 2007 0:11
Long Distance Runner

Il aurait mis le temps avant de capter. Le premier et Jaws sont quand même pas des modèles de finesse. Exception faite de Formula 1 (ouais les bruits de moteurs c'est fin :D ).

Trust - Promesse Osée

30 Juin 2007 0:19
Répondre au sujet   [ 94 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5  Suivante