PRIMUS, le groupe, pas la biére en live à Paris en Juin
La dernière venue du groupe en Europe datait de 1998....
yououhhhhh
6/22 Paris, FR La Cigale Onsale 2/11
eh hop une newsletter de Les Claypool
Citation:
But First Here is a Primus Update from Les...
> Hello there folks. First off I just want to say how fantastic it is seeing the support that has been put forth for my brother and his family. Little Matthew is plugging away and though he has got a long way to go, it appears he is a tough little fellow with a lot of heart. Keep your eyes peeled for a special show in his honor and for his benefit in the Santa Cruz area in the near future.
> Since the New Year's Shows there has been a lot of speculation about my new four string bass that I was sporting. What I played at those shows was a semi-finished prototype bass that I designed and had built by my old pal Dan Maloney. I've known Dan since high school and in fact it was he that drove all of us to my first concert: Rush, Hemispheres Tour, Cow Palace. I slammed three beers and threw up in the parking lot. Those were the days. Dan is also known in our camp as the guy that built my banjo bass or "The Banji".
> The design is something I've been working on for quite some time. Having had the opportunity to play many exceptional instruments over the years I've been able to incorporate elements of some of my favorites. Besides my own design fanciness, it is part Fender Jazz Bass, Precision, Rickenbacker 4001, Carl Thompson, Jaguar E-Type (yes, the car) and a bit of Dr. Suess. I've been playing it everyday in the studio and I must say it is the smoothest bass to play and it has a very punchy sound. I've never had such an easy time getting bass tones in the studio before. At this point I am refining the shape and, much to Dan's chagrin, I've been carving away at it with my fancy new Japanese files and rasps to get it to conform to the body in the most comfortable way. I am a picky bastard and for me to put my Carl Thompson aside, this has got to be an exceptional instrument. Some may wonder why I didn't have Carl make the instrument and the answer is that Carl is a unique artist and his designs stand on their own. Carl's instruments are beautiful because they are all unique unto themselves. He is the Picasso of bass design and in my opinion, the best bass luthier on the planet.
> Ideally some of these instruments I'm developing will be available at some point but I want to work with and refine the bass for a while before we start selling them. These will be quality instruments and quality takes time, care and fancy materials (mine has diamonds in the neck). If interested, keep your eyes peeled for further developments.
> The Primus record is nearly done. For those of you that enjoyed the new song, "Last Salmon Man", that we played New Year's, you'll love the record because every song basically sounds exactly the same as that one. In fact, we just kept recording the same song over and over and I would just change a few of the lyrics around. I hear that's the way Pink Floyd used to do it and those guys are no slouches.
> (My manager got bent out of shape for me writing that last bit about the record and he wanted me to change it so, here is what I'm changing it to...)
> The Primus record is nearly done. Every song is pretty much a variation of "Don't Fear the Reaper" by Blue Oyster Cult. Everyone should buy two copies.
> Anyhow, I'll see you all in Australia.
> Les (the guy that plays bass)
_________________ J'ai compris qu'un amour platonique peut exister entre 2 hommes adultes et responsables. Les cimetières sont remplis de gens qui se croyaient indispensables
Euh, je vais peut être passer pour un Blair mais ca existe encore Primus??? C'est quoi c'est une sorte de tournée à la Gold featuring les démons de minuit? Ou ils font encore des trucs?
Sinon c est bien Primus, mangez en...
08 Fév 2011 14:46
Morgor
Crimson Idol
Ils font encore des trucs, ils ont ré enregistrés des morceaux avec le line up original : Les Claypool, Larry Lalonde et Jay Lane. C'est dispo et gratuit là : http://www.primusville.com/
Un album est en préparation c'est marqué dans le speech à Les, et une tournée est donc prévue.
Pas de risque que tu passes pour un Blair vu que tout le monde t'ignore spéce de bas du front
_________________ J'ai compris qu'un amour platonique peut exister entre 2 hommes adultes et responsables. Les cimetières sont remplis de gens qui se croyaient indispensables
08 Fév 2011 15:32
ZiGGy
Skeleton In The Forum
Inscription: 15 Mar 2004 23:51 Messages: 5370 Localisation: Saint Ganton
Je ne savais même pas qu'ils s'étaient reformés. Aux vues du vieillissement du style du groupe et de ce qu'a fait Claypool à côté, ça ne me branche pas des masses. Pourtant j'aime bien les disques avec du fromage.
_________________ Je veux bien laisser Ziggy partir en envolées lyriques sur du black-métal norvégien en spandex léopard, mais Pet Sounds faut pas déconner.
En fait ton metal est à mon metal ce que mon café est à ton café.
08 Fév 2011 20:15
Morgor
Crimson Idol
Je te trouve bien dur là , c'est un groupe unique , ils ont tous un grain et leur jeu s'en ressent, je vois pas en quoi leur style a vieillit alors qu'ils sont quasiment les seuls à faire ce genre de musique loufouque et un poil free sur les bords! Et puis merde un concert de primus c'est Raaaaaaaaaaare
08 Fév 2011 20:19
avragorn
Long Distance Runner
Inscription: 14 Mar 2004 15:47 Messages: 3445 Localisation: Coursac ( 24 - à côté de Périgueux )
Justement je me réécoutais les albums "Sailing The Seas Of Cheese" et "Tales From The Punchbowl" il y a moins d'1 mois, et j'aime toujours autant
_________________ "Les grands artistes sont ceux qui ont toujours su s'arrêter à temps. Parfois je suis allé un peu trop loin, pas beaucoup, mais juste assez pour tout gâcher. " (David BOWIE)
Woué ben en attendant qu'une réelle concurrence s'installe au niveau des chemins de fers francais ca sera sans moi. Dommage qd même.
edit : n'empêche ca a l'air de tjr bien carburer en live :
09 Fév 2011 10:05
Morgor
Crimson Idol
Comme c'est en semaine, en se prenant bien à l'avance tu peux t'en sortir à 41€ A/R
"rêve d'avoir la carte spécial fonctionnaire, gagnant moins de 15€ par mois ou réservée aux plus de 120 ans de Morgor pour avoir des Paris / Lyon au prix d'un aller bas tarif"
09 Fév 2011 11:26
Morgor
Crimson Idol
je te rassures je suis ni fonctionnaire ni muti centenaire, il suffit de réserver, d'être proactif... Et puis je sais pas si ça serai une si bonne idée de te rencontrer à ce concert. Je préfère garder le mystère, si ça tombe en vrai t'es sensé comme gars
Clap ! boum ! bang ! (effets pyrotechniques gracieusement offert par Chèvre).
09 Fév 2011 17:18
Morgor
Crimson Idol
ça y'est les places sont en ventes
50 € au balcon, 40€ debout... 3 places achetées !
Ben non nigaud Sensé / sensei (donc maitre en japonais ) / les tortues l'appellent une fois sur 2 comme cela.
Oui bon...c'était peut être un peu trop recherché....pour vous
( colle un coussin peteur sous sa chaise)
10 Fév 2011 18:37
chèvre
Heavy Metal Lawyer
c'est tordu.
ninja.
_________________ What you see, is what you get This is me - hey you - if you want me don't forget You should take - me as I am But I promise you Baby what you see is what you get !
Inscription: 14 Mar 2004 20:49 Messages: 25655 Localisation: Cambrai
Tu viens passer deux trois jours dans le nord avec moi et morgor et on le fait
_________________ It's the nexus of the crisis and the origin of storms
14 Sep 2011 19:46
Morgor
Crimson Idol
banco !!
par on le fait, tu voulais dire on lui fait ?
14 Sep 2011 19:55
noise
Ce mec a floodé, je l'ai vu !
Inscription: 14 Mar 2004 20:49 Messages: 25655 Localisation: Cambrai
Ouais il va aimer ça le Aulas Boy j'en suis sur
_________________ It's the nexus of the crisis and the origin of storms
Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 29 invités