Voir les messages sans réponses | Voir les sujets actifs Nous sommes le 06 Mai 2025 14:06

Répondre au sujet  [ 11 messages ] 
 Wuthering Heights - Salt 
Auteur Message
Ce mec a floodé, je l'ai vu !

Répondre en citant le message
Message Wuthering Heights - Salt
Danish/Swedish metallers WUTHERING HEIGHTS have issued the following update:

"Plans are being laid at the moment to get the busy guys together to rehearse for the ProgPower show in October. Rehearsals will most likely take place late August or early September at Teddy's [Möller; guitar] place in Uppsala, Sweden. The guys are looking forward to playing again, partying and breaking stuff...!?! The lineup is still intact from the last ProgPower gig and that infamous live album.

"And yes, we are working on a new album. The album is more or less planned out, although still in a very rough state. The album will be titled 'Salt'. Thematically it's the usual crazy stuff from Erik's [Ravn; guitar] sick mind, some of it with a bit of a 'maritime' twist this time, and musically it promises to be a very melodic and very folksy affair. Here are a few tentative song titles: 'Away!', 'The Mad Sailor', 'The Desperate Poet', 'Tears', 'Weather The Storm', 'The Field', 'The Last Tribe', 'Water Of Life' and 'Lost At Sea'.

"All this is still in deed subject to change, of course.

"However, we will have to beg for our fans' patience. Although a good deal of work has been laid down already, things aren't really moving forward much right now. Erik is suffering from back pains which prevent him from spending those long hours at the computer, demoing and arranging. So unfortunately we're not able to give any promises as to when the album will be finished. But, we hope things work out soon."

"The Shadow Cabinet", the fourth album from WUTHERING HEIGHTS, debuted at position No. 11 on the hard rock/metal sales chart in Sweden back in 2006.

"The Shadow Cabinet" was recorded at several studios in Denmark and Sweden, including Jailhouse Studios (Horsens, Denmark), Blueflame Productions (Uppsala, Sweden), Charlotte Studios (Växjö, Sweden), Studio 907 (Skovlunde, Denmark) and The Cave (Copenhagen, Denmark). The album was mixed and mastered by Tommy Hansen at Jailhouse Studios.

WUTHERING HEIGHTS features in its ranks acclaimed Swedish singer Nils Patrik Johansson, who is also a member of ASTRAL DOORS and LION'S SHARE.

05 Juil 2008 1:01
Profil Site Internet
Minstrel In The Gallery

Bonjour à tous; pour mon prmier post ici, je remonte ce vieux topic concernant le groupe qui est ma plus belle découverte depuis 15 ans.

En effet, j'ai traversé un désert métallique de 1995 à 2006 (c'est à dire 0 achat, si, si), et "The Shadow Cabinet" fut mon deuxième achat (après "Majestic") de la phase 2. Par hasard. Claque monumentale, comme je n'en n'ai pas reprise depuis (il faut dire que je suis un petit consommateur de Metal en temps et en argent, mais quand même!).

C'est dire à quel point je suis attaché à ce groupe trop peu connu dont je range le compositeur Eric Ravn aux côtés des Hansen, Harris et compagnie: quatre très beaux albums, le dernier en tête car c'est le plus heavy et en prime la découverte d'une vraie grande voix, Nils Patrik Johansson.

Je crois que "Salt" devait sortir il y a quelque temps et il m'a semblé que c'était l'état physique d'Eric Ravn qui avait mis la réalisation de l'album en stand by :'( .

En tout cas j'invite ceux qui ne connaisse pas le groupe à le découvrir: c'est riche et varié, assez speed et heavy, avec des touches prog, sympho et folk jamais chiantes. En tout cas, j'adore 8-) .

28 Oct 2009 15:45
Creature de la Nuit

Salut! J'adore Far From the Madding Crowd, un peu moins The Shadow Cabinet car trop heavy justement.
Salt est un des rare albums que j'attends donc je jette régulièrement un oeil sur le forum de Wuthering Heights. La dernière info en date vient de Nils Patrik Johansson:

Wuthering Heights; Well, after some thinking I decided to do the vocals for this album. I'll go to the Jailhouse Studios to record my vocals in November under supervision of Tommy Hansen. It'll be a killer: Erik has written his best songs since "Far from the Madding Crowd".

Je ne sais pas si le after some thinking est ironique, si ce n'est pas le cas c'est bien dommage, WH est bien plus intéressant qu'Astral Doors (je ne connais pas Lions Share par contre).

28 Oct 2009 18:15
Minstrel In The Gallery

Je ne sais pas si le after some thinking est ironique, si ce n'est pas le cas c'est bien dommage, WH est bien plus intéressant qu'Astral Doors (je ne connais pas Lions Share par contre).

Je n'ai entendu qu'une chanson d'Astal Doors, ça m'avait semblé très "convenu", pas mal, mais rien d'extraordinaire.

Sinon, ça prouve que lorsqu'on n'est pas un vrai groupe et qu'on ne tourne pas, on a beau faire de la super musique, ça ne peut pas décoller commercialement parlant.

Pour le his best songs since "Far from the Madding Crowd", ça veut dire que ce sera moins heavy que "The Shadow Cabinet" :((( . Je l'attends quand même avec impatience :clin: .

29 Oct 2009 18:13
Creature de la Nuit

Far from... est un des meilleurs albums de metal que je connaisse. J'avais vu une vidéo de groupe jouant devant trois tondus dans un festival inconnu... triste.

29 Oct 2009 18:29
Minstrel In The Gallery

Far from... est un des meilleurs albums de metal que je connaisse. J'avais vu une vidéo de groupe jouant devant trois tondus dans un festival inconnu... triste.

C'est super moche, c'est clair, ça m'énerve vraiment, mais c'est à se demander s'il n'est pas mieux à composer tout seul dans son coin.

31 Oct 2009 1:58

Citation:
L'album, produit par Tommy Hansen et Erik Ravn , contient les pistes:
Away! / The Desperate Poet / The Mad Sailor / The Last Tribe (Mother Earth) / Tears / Weather The Storm / The Field / Water Of Life / Lost At Sea

18 Déc 2009 9:28
Profil Site Internet
Minstrel In The Gallery

Le seul album sur lequel "je vais me jeter dessus, en bavant" comme si j'avais dix-sept ans.

19 Déc 2009 3:07

Danish metallers WUTHERING HEIGHTS will release their new album, "Salt", on the following dates:

April 12 - Europe (via Scarlet)
March 26 - Asia (Marquee/Avalon)
End of April - North America (Sensory)

Produced by and Tommy Hansen and Erik Ravn, the CD was recorded at Jailhouse Studios in Horsens, Denmark with engineer Tommy Hansen; Blueflame Productions in Uppsala, Sweden with engineer Teddy Möller; Studio 907 in Skovlunde, Denmark with engineer Martin Arendal; and The Cave in Copenhagen, Denmark with engineer Erik Ravn. The CD was mixed and mastered by Tommy Hansen at Jailhouse.

"Salt" track listing:

01. Away!
02. The Desperate Poet
03. The Mad Sailor
04. The Last Tribe (Mother Earth)
05. Tears
06. Weather The Storm
07. The Field
08. Water Of Life
09. Lost At Sea
10. Sympathy (Japanese bonus track)

Et bonus, The Desperate Poet est en écoute Ici

08 Fév 2010 21:24
Profil Site Internet
Crimson Idol

Il est dispo, et il est très bon, bien dans la lignée du précédent.

17 Avr 2010 16:58
Crimson Idol

Un peu trop même, je trouve qu'il est en dessous de "Far From...". Pour employer des phrases creuses, je dirais que le groupe maîtrise quand même son sujet mais que j'espérais plus, j'ai peur que les chansons ne me restent pas des masses.
La fin me donne raison d'ailleurs parce que Lost At Sea est vraiment excellente.

17 Avr 2010 17:03
Répondre au sujet   [ 11 messages ]