Inscription: 14 Mar 2004 20:49 Messages: 25655 Localisation: Cambrai
Machine Head - Catharsis
Sortie en Janvier!
Citation:
San Francisco Bay Area metal titans MACHINE HEAD have announced the first U.S. tour dates of their world tour in support of their upcoming album, "Catharsis".
A special BLABBERMOUTH.NET presale will begin on Wednesday, September 20 at 10:00 a.m. local time and end on Thursday, September 21 at 10:00 p.m. local time. When prompted, type in the presale code "CIRCLEPIT" to access tickets before the general public.
The general on-sale is Friday, September 22 at 10:00 a.m. local time.
Vocalist/guitarist Robb Flynn states: "It's been far too long since we've demolished venues in America.
"We have had an awesome and productive break writing our new album, 'Catharsis', but now it's time for MACHINE HEAD to go melt some faces!
"The reaction to our last 'Evening With' tours in America were nothing short of incredible, so once again these dates will be 'Evening With' and will see us performing two and a half to three hours every night with no opening bands.
"We loved performing as an 'Evening With' for you Head Cases, and you guys loved it as well, the freedom to do whatever the fuck we wanted for as long as we wanted every night was liberating. It's not what everyone else is doing, and frankly, there are not a lot of bands who could even pull it off, but MACHINE HEAD can pull it off, and we are excited as fuck to do it again. We are carving our own path here, playing by our own rules, and as an artist, it's the best feeling in the world!
"No festivals, period, no forty-five-minute slots, no supporting some stupid DJ, no parking lots in a rainstorm, The Head will only be 'headlining,' so come on down and rage!!"
MACHINE HEAD's ninth full-length album, "Catharsis" was recorded with Zack Ohren (FALLUJAH, ALL SHALL PERISH) at Sharkbite Studios in Oakland, California. A January 2018 release via Nuclear Blast is expected.
_________________ It's the nexus of the crisis and the origin of storms
19 Sep 2017 5:47
Beurk Rogers
Long Distance Runner
Inscription: 19 Avr 2004 19:16 Messages: 4892 Localisation: rue des boulets.con
On verra bien... j'espère un bon album!!!
_________________ Il faudrait écrire ou dessiner avec un crayon entravé, la vérité est dans les balbutiements!
Je hais Dream Theater!!!
19 Sep 2017 10:17
noise
Ce mec a floodé, je l'ai vu !
En tout cas c'est clair, pas de festival au programme
19 Sep 2017 12:38
Vyuuse
Prêtre de Judas
Tant mieux pour eux et pour les fans s'ils préfèrent faire des concerts de trois heures. Le dernier Trianon était gigantesque :
Clenching the Fists of Dissent Beautiful Mourning Now We Die Take My Scars Left Unfinished Locust From This Day Ten Ton Hammer This Is the End Enter the Phoenix / Desire to Fire The Blood, the Sweat, the Tears Guitar Solo Darkness Within Drum Solo Bulldozer Killers & Kings Davidian
Descend the Shades of Night Now I Lay Thee Down Imperium
Aesthetics of Hate Game Over Block Halo
_________________ Mon coq est bien plus gros que le tien !
19 Sep 2017 14:55
noise
Joli en effet mais les festivals ça permet a pas mal de monde de venir, au Trianon ça fait concert intimiste avec pas mal de gens sur le carreau sans places, comme moi sur leur dernière tournée à Lille
19 Sep 2017 15:47
Beurk Rogers
Long Distance Runner
Inscription: 19 Avr 2004 19:16 Messages: 4892 Localisation: rue des boulets.con
Superbe set list, c'est clair!
_________________ Il faudrait écrire ou dessiner avec un crayon entravé, la vérité est dans les balbutiements!
Je hais Dream Theater!!!
20 Sep 2017 10:45
Vyuuse
Prêtre de Judas
noise a écrit:
Joli en effet mais les festivals ça permet a pas mal de monde de venir, au Trianon ça fait concert intimiste avec pas mal de gens sur le carreau sans places, comme moi sur leur dernière tournée à Lille
Vu que les Zéniths c'est pas rentable, faut trouver un juste milieu. Je crois que le Trianon se plaçait dans une série de 4 dates en France, donc après faut s'y prendre à temps (ou se rattraper sur une date belge).
Si Machine Head passe en fest, je veux bien aller les voir, mais c'est clairement dans ce genre de configuration qu'ils sont les moins intéressants, à ressortir les mêmes tubes à chaque fois (à l'exception du Hellfest 2009 qui était exceptionnel). Et puis on les a suffisamment vus en fest par le passé
22 Sep 2017 17:52
noise
Bon reste la Belgique!
Citation:
22 Mars : Rouen 106 24 Mars : Paris, Bataclan 26 Mars : La Rochelle, Sirène 27 Mars : Bordeaux, Rocher de Palmer 08 Avril : Toulouse, Bikini 09 Avril : Marseille, Cabaret Aléatoire 15 Avril : Lyon, Transbordeur
27 Sep 2017 15:51
Rabbitman
Long Distance Runner
Inscription: 14 Mar 2004 13:10 Messages: 4253 Localisation: Caeen
Viens à Rouen, il y en a pour seulement 200 bornes
_________________ L'art de la citation est l'art de ceux qui ne savent pas réfléchir par eux-même.
Voltaire
27 Sep 2017 19:52
noise
Yep ça va encore, mais un jeudi c'est compliqué!
Y'a une 8ème date française : 24 avril : Strasbourg, Laiterie
_________________ Po Tolo!
28 Sep 2017 18:53
noise
01. Volatile 02. Catharsis 03. Beyond The Pale 04. California Bleeding 05. Triple Beam 06. Kaleidoscope 07. Bastards 08. Hope Begets Hope 09. Screaming At The Sun 10. Behind A Mask 11. Heavy Lies The Crown 12. Psychotic 13. Grind You Down 14. Razorblade Smile 15. Eulogy
20 Nov 2017 12:50
Dark Schtroumph
Skeleton In The Forum
Inscription: 14 Mar 2004 23:12 Messages: 9025 Localisation: Savigny sur orge (91)
Je comprends la réaction de Devin. Ca me choque pas plus que ça. Le riff est très ressemblant, mais dans le genre c'est un peu un riff lambda je trouve. Un peu comme 2 minutes to midnight et ses multiples avatars, donc pas de quoi en faire un fromage, y'a tellement d'autres exemples de plagiats plus flagrants.
20 Nov 2017 13:39
Joebar
Soundchaser
Inscription: 29 Mar 2004 14:56 Messages: 471 Localisation: Grenoble
D'autant plus que ce morceau (le nouveau de Machine Head), CDLM!
_________________ Si tu freines, t'es un lâche!!
20 Nov 2017 13:53
noise
Ouais ben y a bien pire sur le disque
20 Nov 2017 14:01
betrayer/renewal
Skeleton In The Forum
Inscription: 10 Mai 2004 18:27 Messages: 5827 Localisation: beauvais, oise
à ce point la, déja que le single, ne m'a pas passionné.
Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 25 invités